Temat: Czy nosiciel ma jakies objawy??

Chciałem zapytac czy nosiciel muskowiscydozy tez ma jakies objawy??np kaszel!!
Chdzi tu dokładnie o nosicielke!!
Czekam na szybka odpowiedzi!!
Dziekuje

Odp: Czy nosiciel ma jakies objawy??

Nosiciel mukowiscydozy nie ma objawów choroby. Pozdrawiam

i tego sie własnie obawiałem:(THX

Wg poniższego linka nosiciel może mieć objawy i zwykle są one słabsze niż u osoby chorej na mukowiscydozę.

http://uvicf.org/researchnewsite/carrierhealth/

Objawy u nosicieli dotyczą układów:
- pokarmowego,
- oddechowego,
- moczowo - płciowego (u kobiet - nosicieli),
- krwionośnego (u kobiet - nosicieli).

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniżej kopia publikacji bez tabelki z objawami. Tabelka po wklejeniu była nieczytelna, więc ją pominąłem. Jest dostępna po przejściu do linka.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
CF Carrier Health Considerations

Scientists are now beginning to understand that CF carriers, usually the parents or siblings of persons with CF, have a very pale or mild version of the disease. There are, in fact, tangible health problems associated with being a CF carrier. Consider the following list of CF symptoms and how they are reflected in the lives of carriers.

If CF carriers are experiencing a very mild form of the disease, then it also stands to reason that they may profit from some of the therapies that help CF persons. Support for the omega-3 fatty acids, such as flax seed oil or DHA, extra Vitamin D, glutathione (GSH) to boost antioxidant defenses, and so forth, may be contemplated. Even the consumption of extra salt may be useful in CF carriers, and I have certainly found I have a much higher level of energy when taking salt tablets.

Ważne żeby jako nosiciel suplementować omega-3, dha, witaminę D.
Nie eliminować soli z diety, a nawet zwiększyć jej spożycie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Nie jestem medykiem. Na tę informację natknąłem się czytając o CFTR.